merkbelofte

Ik ben een bruggenbouwer voor kinderen en jongeren tussen 7 en 21 jaar. Via eigen-wijze coaching belanden ze in hun unieke kracht.


Na jaren van dromen, twijfelen, plannen en uitstellen mocht ik Julchen bij de hand nemen op haar weg richting ondernemerschap. We zochten samen naar haar merkbelofte, ik haalde de spreekwoordelijke pieren uit haar neus en pende nadien haar inspirerende merkverhaal neer. Ze vertrouwde me het ontwerp van haar logo toe, ik fotografeerde haar project en liet haar stralen in een zachte maar toch krachtige portretreeks. Haar bedrijf heeft nu van bij de start de juiste smoel die het verdient, waarmee ze haar missie krachtig in de wereld kan zetten én de juiste klanten aantrekken. Alle info over haar project vind je hier.


merkverhaal :

KOM OP VERHAAL IN DE WOLKENKAMER.

 Eén van mijn krachtigste eigenschappen is dat ik goed kan luisteren, zonder oordeel of taboe. Klinkt simpel, maar dat is het niet. Ik kom ze vaak genoeg tegen; kinderen en jongeren die niet gehoord of zelfs maar gezien worden. Daar wil ik bruggen bouwen, tussen hen en hun ouders of hun schoolomgeving. Mijn interesse in hun leefwereld is oprecht, ik ben altijd nieuwsgierig naar hoe ze in de wereld staan. Dankzij mijn eigen puberzoon, mijn jarenlange ervaring op scholen en bij Awel weet ik wat er bij jongeren leeft en wat de uitdagingen zijn in een jong leven. Daar een luisterend oor bieden is het liefste wat ik doe. En het is altijd de eerste stap naar het herstellen van kwetsuren en negatieve ervaringen. Ik was nooit een ‘juf’ in de klassieke zin van het woord. Het sociaal-emotionele kwam bij mij altijd op de eerste plaats, niet het lesgeven. Door uit het onderwijs te stappen merkte ik dat ik vooral de kinderen miste en vond ik een nieuwe missie in mijn leven…een bruggenbouwer worden. Al is lesgeven niet mijn ding, ik behoud hele goede contacten op diverse scholen en mijn uitgebreide netwerk in het onderwijs maakt dat ik ook daar een bruggenbouwer kan zijn, niet enkel in de gezinssfeer. Vanuit mijn eigen, pittige jeugd connecteer ik makkelijk met jonge mensen die niet lekker in hun vel zitten, om wat voor reden dan ook. Daarom werk ik met kinderen vanaf zeven jaar, hoe vroeger je kan starten, hoe beter. Iedereen heeft nood aan gezien en gehoord te worden. Elkeen krijgt graag een duwtje in de rug. Samen gaan we een waardevol engagement aan en zoeken we uit wat er nodig is. Ik betrek ook steeds de ouders en/of de schoolomgeving in het traject, zij gaan mee aan de slag. 

Mijn naam is anders, mijn aanpak ook. Ik werk vanuit mijn eigenwijze caravan, een veilige, rustige wolkenkamer waar kinderen en jongeren zich op hun gemak voelen. Ze zijn van harte welkom in mijn gezellige caravan waar ze helemaal zichzelf kunnen en mogen zijn. Ze stappen er letterlijk even uit de ratrace. Vaak zien anderen wat de jongere of het kind allemaal niet kan, ik kijk liever naar wat ze wel kunnen, wat hun talenten zijn en waar ze blij van worden…ik geloof in hun unieke kracht! Ik vind dat iedereen een held in zijn eigen verhaal kan zijn, daarom ben ik grote fan van Wonder Woman, de originele versie met Lynda Carter uit de jaren ’70. Een heerlijke, straffe vrouw met ballen aan haar lijf. Ik deins ook niet terug voor een klus, groot of klein. Mijn Leatherman heb ik altijd bij me, je weet maar nooit wat je tegenkomt. TV-reeksen met heksen in de hoofdrol spreken me ook aan, vandaar mijn opleiding tot herborist. 

Een kop thee van mijn eigen brouwsel vormt voor mij dan ook de basis van een goed gesprek. Voeg daar een fikse scheut van mijn luistervaardigheid en professionaliteit aan toe en een snuifje humor en we zijn vertrokken. Samen op weg om jouw unieke kracht te (her)ontdekken. 

“Ik leerde Karen kennen tijdens een lezing in Utopia, Aalst. De naam Leverancier van Schoonheid fascineerde mij en ik was benieuwd naar het verhaal van de vrouw achter die titel. Karen haar verhaal boeide en triggerde mij. Ik wist dat zij mij zou kunnen helpen om mijn plannen te concretiseren. Met haar aan mijn zijde kreeg ik het vertrouwen om de stap te wagen naar het ondernemerschap. Mijn merkbelofte, verhaal en logo zou ik zonder haar nooit zo perfect hebben kunnen neerzetten. Ik raad haar traject zonder aarzelen ten zeerste aan!”

— Julchen Buys

Previous
Previous

Ingrid Huybrechts, Indigo Creaties

Next
Next

Chalet Nono